Els continguts de la matèria d’Educació visual i plàstica a la nostra escola volen desenvolupar directament les competències unides al desenvolupament de la personalitat del nen i, per tant s’identificarien en la nostra programació:
Volem ensenyar
1. La competència d’autonomia i iniciativa personal.

2. La competència social i ciutadana, ja que es treballa amb eines pròpies del llenguatge visual que condueixen a la comprensió crítica, el pensament creatiu i l’expressió de les emocions, vivències i idees.
3. La competència artística i cultural per afavorir tot el que suposa conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament diferents manifestacions culturals i artístiques, utilitzar-les com a font d’enriquiment personal i gaudi, i considerar-les com a part del patrimoni de la col•lectivitat.
4. La competència en el coneixement i interacció amb el món físic per mitjà de l’ús de procediments, relacionats amb el mètode científic, com l’observació, l’experimentació i la reflexió posterior.
5. La competència artística incorpora igualment el coneixement bàsic de les principals tècniques, recursos i convencions dels diferents llenguatges artístics. Suposa també desenvolupar actituds de valoració i estima de la creativitat implícita en l’expressió artística, d’interès per cultivar la pròpia capacitat estètica i creativa i de respecte cap a la diversitat d’expressions artístiques i culturals de la pròpia comunitat i d’altres.
6.Les competències comunicatives, tant la lingüística i audiovisual, com l’artística i cultural. D’una banda, amb la competència lingüística i audiovisual .
Amb l’alumnat procedirem, de forma gradual, anar enriquint: saber mirar per comprendre; saber fer per expressar-se, i saber analitzar i reflexionar a partir d’aspectes conceptuals i complexos per a construir noves visions alternatives sobre si mateix i els diferents aspectes de la realitat.

Coneixem Miró

Coneixem Miró

Buscar este blog

sábado, 21 de noviembre de 2015

Arriba el fred!!

Activitat plàstica amb cercles concèntrics de ceres fredes, paper de seda marró , cotó i fotografies ...






jueves, 19 de noviembre de 2015

Puntillisme a C.I. La meva inicial .

Utilitzant bastonets de les orelles hem fet puntillisme. Els nens i nenes han gaudit de l' activitat i aquests són alguns exemples dels resultats.


ALTRES IDEES

domingo, 15 de noviembre de 2015

L' HOME DELS NASSOS.


L’Home dels Nassos
Diferents poblacions
El 31 de desembre, la canalla de nombroses poblacions catalanes busca l’Home dels Nassos, un personatge imaginari que posseeix tants nassos com dies té l’any. En algunes poblacions, aquest innocent engany infantil es trenca quan es topa amb el capgròs que encarna aquest personatge de l’imaginari popular català que simbolitza l’any.

Bodegons de tardor a cicle superior.